1.9 tdi bxe padł.co kupić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alxxx
    RS
    • 2010
    • 1823
    • Octavia I (1U2)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

    sew1981, czy tak czy siak właściciel takiego samochodu jest wiadomo gdzie... bo stoi przed wyborem czy robi panewy wcześniej.. i ma względny spokój z DOŁEM silnika - bo góra w tych motorach też idealna nie jest. W sytuacji gdzie się wykrzaczy motor... nie wiem co bym zrobił - ale pewnie wziął używany motor (z pewnego źródła), zmienił panewy i śmigał dalej...
    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

    Komentarz

    • piotrek_02ks
      Ambiente
      • 2010
      • 116
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Zamieszczone przez sew1981
      :P turbo i dwumas pada w każdym tdi,
      a i zapomniałem dodać że przy okazji i to będę robił więc chyba naprawdę ruszę do banku po jakiś kredyt, albo debet.
      Turbo - zapieczona geometria i luz wirnika ok 1 mm jak nie lepiej - mój mechanik oddaje ja do łodzi (podobno z klientów nikt mu jeszcze nie reklamował po regeneracji w tej firmie).
      Dwumasa - ostatnio w garażu słyszałem dźwięki jakby kierat, czy jakaś maszyna. W temacie z dwumasą też był filmik na yt, więc i podobny u mnie, a gdy wciskałem sprzęgło milkło. Po rozebraniu, łozysko lekko szumi, tarcza niby jeszcze ok, po naciągnięciu łyżką niby sprężyna wraca tą przednią cześć z tylną, ale ta tylna cześć od przedniej rozwarstwia się na około 2-3 mm - taki luz między nimi.
      Pozdrawiam
      Piotr.
      mail: [email protected]

      Komentarz

      • hyp
        Ambiente
        • 2013
        • 146
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zamieszczone przez piotrek_02ks
        W temacie z dwumasą też był filmik na yt, więc i podobny u mnie, a gdy wciskałem sprzęgło milkło...
        hej piotrek_02ks umiesz dać namiary na ten filmik ze dwumasa ??
        ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

        Komentarz

        • piotrek_02ks
          Ambiente
          • 2010
          • 116
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Tematu nie mogę znaleźć z którego wziąłem ten filmik, ale filmik to na pewno ten bo go sobie zapisałem.
          Jak się wsłuchasz przez słuchawki to w pracy silnika usłyszysz ten kierat. Ja miałem u siebie identycznie. Nieraz słychać tego ciągiem, nieraz z przerwami, a jak wciśniesz sprzęgło to nie słychać. :roll:


          [ Dodano: Nie 08 Lut, 15 12:21 ]
          A i nie latało mi tak jak na tym filmiku poniżej bo wracało do poprzedniego położenia, tylko miałem luz taki jak od 15 sekundy-około 2-3mm.
          Pozdrawiam
          Piotr.
          mail: [email protected]

          Komentarz

          • himi
            L&K
            • 2013
            • 1115
            • Octavia II (1Z3)
            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

            Zamieszczone przez hyp
            Zamieszczone przez himi
            To go nie odpalaj tylko laweta i warsztat. Może uratujesz jeszcze motor.

            Taki dźwięk?
            https://www.youtube.com/watch?v=aMA7XMRPvk8
            himi a co to za dźwięk/awaria Twojego auta ? jeśli tak to co było przyczyną ?
            To nie moja na szczęście, to z forum passata, znalazłem w sieci po prostu.



            piotrek_02ks - twoje auto ma 100tkm, a ile ma lat i czy masz może ciągłość serwisową? Może jest się o co bić z SAP. Obiło mi się o uszy, że były przypadki ,,dobrej woli'' SAP przy autach do 5 lat i do 150 tkm gdzie VW dawał silnik, a właściciel płacił w ASO za montaż. Bo to są nie małe pieniądze.

            Komentarz

            • piotrek_02ks
              Ambiente
              • 2010
              • 116
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              piotrek_02ks - twoje auto ma 100tkm, a ile ma lat i czy masz może ciągłość serwisową? Może jest się o co bić z SAP. Obiło mi się o uszy, że były przypadki ,,dobrej woli'' SAP przy autach do 5 lat i do 150 tkm gdzie VW dawał silnik, a właściciel płacił w ASO za montaż. Bo to są nie małe pieniądze.
              No niestety to grudzień 2008. Idzie już 7 rok. Po za tym nie serwisuję w ASO, za wyjątkiem badań technicznych i jakimiś drobiazgami. :?
              Pozdrawiam
              Piotr.
              mail: [email protected]

              Komentarz

              • himi
                L&K
                • 2013
                • 1115
                • Octavia II (1Z3)
                • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                No to zostaje zakup silnika chyba. Lepiej całego niż gołego słupka. Zawsze będziesz miał części zapasowe.

                Komentarz

                • piotrek_02ks
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 116
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Tak jak pisałem, wał poszedł do szlifu - podobno wyda, problem tylko czy nie pokrzywiony i czy wejdzie do maszyny. Przed wyjęciem z silnika obracał się. Pierścienie na tłokach w niezłym stanie. Mechanik mi powiedział że bedzie żył, tylko zastanawiam się czy nie bedzie się krzaczył. :?
                  Pozdrawiam
                  Piotr.
                  mail: [email protected]

                  Komentarz

                  • beaviso
                    Elegance
                    • 2010
                    • 767
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Przykro czytać o takiej sytuacji, ale jak może być zapieczona geometria łopatek przy 101 kkm (i to pewnie nie od wczoraj)? Może auto zanadto chodziło tylko na bardzo niskich obrotach, stąd padła geometria, przeciążona dwumasa i wymęczone panewki wału?

                    Naprawdę, nie dojdziemy o co chodzi w tej loterii z BXE - ciekawe jak panewki wyglądały tuż przed awarią?
                    Ja swoje zmieniłem przy 102 kkm, auto z IX.2008. W końcu muszę zrobić im fotki - nie miały ani rysy.

                    M.
                    666 4U

                    Komentarz

                    • piotrek_02ks
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 116
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      No to kolego szczęściarzem byłeś. Albo ja pechowcem że trafił mi się słaby egzemplarz.
                      Moje auto to przeważnie lata w trasie, mulić to go na pewno nie muliłem. W trasie jak mogę lecieć 120 lecę 120, jak mogę na A lecieć 140 lecę 140, natomiast jeżdżąc po mieście to rzadko kiedy 4 wrzucam. No masz rację jakbym przez te 7 lat jeździł nim w niedzielę do kościoła i tyle to bym pewnie tego problemu nie mam. Nie mówię że wy nie jeździcie, ale ja uważam że eksploatowałem go właściwie, olej max co 15kkm, do wyścigów go też nie używałem, tylko do normalnej codziennej jazdy i chyba do tego auto powinno służyć. Wyczytałem gdzieś że nawet zdarzył się przypadek że ten egzemplarz silnika wytrzymał ponad 800kkm, no to co w związku z tym stało się u mnie - nie wiem chyba żeby jakiś jasnowidz mi coś powiedział. :?: :?: :?: Po za tym to ja jedyny nie jestem z takim przypadkiem.
                      Widocznie źle użytkuję swoje auto i powinienem przesiąść się na rower. :x
                      A przed kupnem następnego auta iść na kurs z użytkowania i eksploatacji samochodu. :|
                      Pozdrawiam
                      Piotr.
                      mail: [email protected]

                      Komentarz

                      • himi
                        L&K
                        • 2013
                        • 1115
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                        Użytkujesz dobrze, masz po prostu egzemplarz z lewymi panewkami. To wszystko. Jedyne co mogłeś, to wymienić je profilaktycznie. Tak wiem - 1000 złotych i każdy sobie mówi, że to jego nie dotyczy. Nie możesz sobie nic wyrzucać, stało się. BXE to zasadniczo fajny motor. Ogarnij go i jak się da to polatasz nim pewnie długo.

                        Komentarz

                        • piotrek_02ks
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 116
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Jasne że fajny motor.
                          Dynamiczny, mało pali. Podstawowe i najważniejsze wymagania każdego kierowcy.
                          Ja z niego byłem i jak go ogarne to mam nadzieję że bedę nadal zadowolony.
                          A że się stało to trudno, ale niech nikt mi nie wciska że go zamuliłem i że to pewnie wyjdzie że z mojej winy padł.
                          Samochód jest po to żeby mi woził d..ę, a nie żebym go nosił na plecach.
                          Pozdrawiam
                          Piotr.
                          mail: [email protected]

                          Komentarz

                          • gomar
                            Rider
                            • 2012
                            • 480

                            Panowie przykra ta historia jak każda awaria, jak każdy przypadek gdzie ktoś kto ma kasy ile ma musi jeszcze wydać na auto bez którego dziś ciężko się obyć...
                            W moim przypadku silnik wytrzymał niecałe 200 tyś km. Kupiłem silnik BXF z 2010 roku w ciemno z allegro i ODPUKAĆ 50 tyś za mną i chodzi ok. Oby i w waszych przypadkach wszystko się dobrze ułożyło.
                            Ja silnik wymieniałem sam, mocno sobie później w brodę plułem, że nie wymieniłem od razu dwumasy...
                            Wiadomym jest że problem nie jest jednostkowy jeśli chodzi o BXE... Najlepiej dla nas co oczywiste jakby była akcja serwisowa i producent przyznał się do błędu. Chociaż... Ostatecznie producent daje gwarancje i przez ten okres coś tam gwarantuje a później... Dlatego po moim Polo 6N następny będzie jakiś stary dobry VW
                            Jeszcze raz wszystkiego dobrego życzę i w razie co służę pomocą jakby ktoś chciał sam wymieniać;p
                            SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                            Komentarz

                            • beaviso
                              Elegance
                              • 2010
                              • 767
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              Naprawdę, mowę odbiera. Z tego co piszesz, Piotrek_02ks, jeździłeś normalnie, do tego olej zmieniałeś po ludzku - a przebieg 100 tys. km to przecież dla silnika powinno być tyle co pierdnięcie. Jakaś żenada z tym BXE.

                              Swoją na początku naprawdę często katowałem wysokimi obrotami, ale jak naczytałem się o panewkach to odpuściłem... I tak nie wyciśnie się z niej za wiele. Tak samo porzuciłem myśl o chipowaniu tego silnika - od "banana na gębie" mam drugie auto, które za jakiś czas zmienię na kolejne jeszcze mocniejsze, a Skoda ma zostać jako praktyczny dupowóz do jazdy bez większych wrażeń. Mam nadzieję, że również bez tych negatywnych... Mimo nowych panewek i śrub stóp korbowodów, które niedawno wymieniłem, jakiś uraz pozostał i pokutuje pod czaszką ("jebnie - nie jebnie, jebnie - nie jebnie...") To uboczny skutek czytania Forum OCP Ostatnimi czasy auto i tak głównie stoi pod domem lub jeździ na zakupy, a najdalej to na weekend za miasto. Teraz nawet na starcie boję się przycisnąć jak dawniej, bo między I. a II. biegiem jakiś zgrzyt się pojawia przy szybkiej zmianie (wymiana oleju na "zmodyfikowany" chyba nie pomogła...) Pierwszą setkę tysięcy Skoda przejechała koncertowo i bezawaryjnie, choć nie była na początku oszczędzana, ale drugą setkę tysięcy zaczynam od obaw i zamierzam przeturlać się na spokojnie - a przy przebiegach takich jak za ostatnie 3 lata, auto ma wystarczyć mi jeszcze na kolejne 8-10 lat zanim osiągnie 200,000 km - oby!

                              M.
                              666 4U

                              Komentarz

                              • himi
                                L&K
                                • 2013
                                • 1115
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                Wymieniłeś panewki (chyba sputtery, bo tylko w takim wariancie ma to sens) więc nie rozumiem kompletnie twoich obaw. Pewnie, że może coś wysrać w motorze, jak w każdym aucie. Ale ryzyko spaceru korby przez blok masz minimalne.

                                Komentarz

                                • loru
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4286
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  Zamieszczone przez beaviso
                                  ale jak może być zapieczona geometria łopatek przy 101 kkm
                                  bardzo prosto , przez gruchę która potrafi rdzewieć a przez to potrafi nabawić się dziurki, przynajmniej w moim przypadku tak było i turbo poszło do roboty.
                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                  Komentarz

                                  • PieTrzaK
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1323
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                    Zamieszczone przez loru
                                    bardzo prosto
                                    I to dużo szybciej niż przy 101kkm.

                                    Komentarz

                                    • piotrek_02ks
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 116
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      Czy się zapiekła geometria, czy zardzewiała grucha nie wiem. Jedyne co nam się udało to odkręcić te 5 śrub i gruchę. Geometria się przycinała, a i w gruszce też coś chrobotało jak na drewku ją wciskaliśmy.
                                      Ale ogólnie nie udało nam się jej otworzyć nawet przy pomocy małego palnika. Postanowiliśmy że nie będziemy się z nią mordować tylko odsyłamy, tym bardziej że na wirniku zauważyliśmy mały luz - może ok 1mm. Dziś poszła do Łodzi. Nie wiem co to za firma, ale mój mechanik powiedział że od dawna tam wysyła i od klientów nie miał ani jednej reklamacji. Więc zobaczymy.
                                      Jutro wraca wał - nie jest pokrzywiony i szlif wydał , a mój mechanik robi zakupy :?
                                      W tym całym amoku w końcu pierwsza dobra wiadomość.
                                      A co do silnika to powiem wam po naszych oględzinach to wygląda świetnie, bynajmniej tak twierdzi mechanik. W komorach czyściutko, bez rys, pierścienie ok, a i głowica w bardzo dobrym stanie. Na paliwie nie oszczędzałem - zawsze podjeżdżałem pod te najdroższe (verva lub v-power).
                                      Odezwę się.
                                      Pozdrawiam
                                      Piotr.
                                      mail: [email protected]

                                      Komentarz

                                      • himi
                                        L&K
                                        • 2013
                                        • 1115
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                        Będzie dobrze, polatasz nim jeszcze z radością!

                                        Komentarz

                                        • sew1981
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2009
                                          • 10986
                                          • Fiat

                                          piotrek_02ks, dobrze, że w "miarę łagodnie" się skończyło jak widać chyba....

                                          Komentarz

                                          • olo2411
                                            Drive
                                            • 2008
                                            • 53

                                            beaviso,
                                            Kolego, gdzie wymieniałeś panewki,
                                            właśnie kupiłem 1.9 BXE z 09/2010 z przebiegiem 160 tyś,
                                            i zastanawiam się czy jeździć
                                            Po 8 latach 1.9TDI ASV auto zmieniło właściciela

                                            Komentarz

                                            • piotrek_02ks
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 116
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Wiem że teraz to się mogę wymądżać, ale wydaje mi się żeby nie pchać się w koszta
                                              to przy wymianie oleju bo chyba będziesz robił lepiej je najpierw sprawdzić.
                                              Cała robota to po spuszczeniu oleju, odkrecić misę, potem pompę olejową. Nastepnie przekręcać silnik kluczem tak aby każdy sprawdzany korbowód przecunąć w dolne położenie. Odkręcać po kolei każde (nie wiem jak to się nazywa) te zbezpieczenie korbowodu i widzisz panewki. Mechanik ci powie czy wymieniać czy nie
                                              No chyba że źle co$ mówię to mnie poprawcie. :-)
                                              Pozdrawiam
                                              Piotr.
                                              mail: [email protected]

                                              Komentarz

                                              • xcracer
                                                Elegance
                                                • 2014
                                                • 851
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                Byłem kiedyś posiadaczem BXE i panewki wymieniałem u DGW.

                                                Jeśli mechanik wyciągnie panewki to moim zdaniem warto je wymienić. Śruby są jednorazowe więc i tak samo sprawdzenie to będą już jakieś koszty...
                                                Moja FLka:

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                                Komentarz

                                                • piotrek_02ks
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 116
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  W sumie racja.
                                                  Jak się rozbierze to i można od razu wymienić. A przy takim przebiegu jakieś zużycie na pewno jest.
                                                  Pozdrawiam
                                                  Piotr.
                                                  mail: [email protected]

                                                  Komentarz

                                                  • beaviso
                                                    Elegance
                                                    • 2010
                                                    • 767
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    Zamieszczone przez olo2411
                                                    beaviso,
                                                    Kolego, gdzie wymieniałeś panewki,
                                                    właśnie kupiłem 1.9 BXE z 09/2010 z przebiegiem 160 tyś,
                                                    i zastanawiam się czy jeździć
                                                    Nie kombinowałem i dałem do ASO, żeby mieć gwarancję 2 lata. Poza tym auto służy mi do działalności gosp., więc faktura idzie w koszty i realnie muszę wysupłać z kieszeni 2/3 kwoty brutto, co w jakiś sposób zmienia kalkulację i czyni ceny z ASO strawniejszymi.
                                                    Zrobiłem przy okazji pierwszej wymiany rozrządu, a dodatkowy koszt z tego tytułu wyniósł 930 zł brutto (panewki, śruby, czynności), z zastosowaniem przez ASO upustów 20-25%.

                                                    Zdjęcia zdemontowanych panewek zamieszczam: od lewej: I-II-III-IV
                                                    przebieg 102,000 km, auto krajowe z IX 2008
                                                    do ~70,000 km na longlife VW 507.00: Shell i Castrol, potem co rok/15,000 km VW 505.01 Lotos.
                                                    Styl jazdy: częściej w palnik niż spokojnie, a jeśli spokojnie to bez duszenia poniżej 2000 rpm.
                                                    Ciekaw jestem Waszej opinii.

                                                    M.
                                                    Załączone pliki
                                                    666 4U

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...